Over ons – Rojako Games
Rojako Games is ontstaan uit een passie voor kunst, creativiteit en spel. Achter de naam staat Roel Schuring uit Kampen – een ontwerper en kunstenaar met een achtergrond in Game Development (MBO) en Game Art (HBO). Zijn liefde voor tekenen, koken, tuinieren en experimenteren met computers zie je terug in zijn creatieve proces: altijd onderzoekend, altijd vernieuwend.
Het eerste spel, Montano, vond zijn oorsprong in een college kunstgeschiedenis. Tijdens een les over Mondriaan viel het kwartje: Mondriaan wilde zijn kunst in drie dimensies laten ervaren. Vanuit dat idee ontstond Montano – een spel waarin spelers met blokken letterlijk in de kunststijl van Mondriaan klimmen en bouwen. Het resultaat is een unieke mix van kunst, strategie en sociale interactie.
Onze filosofie
Bij Rojako Games geloven we dat spellen méér zijn dan een bezigheid. Ze zijn een middel om mensen te verbinden, om plezier te delen en om samen even helemaal op te gaan in een ervaring. Daarom testen we onze spellen uitgebreid, maken we talloze prototypes en bewaken we altijd de kwaliteit. De kunst en filosofie achter onze spellen zijn niet alleen zichtbaar in de vormgeving, maar ook voelbaar in de manier waarop mensen samen spelen.
Wat spelers ervaren
Wat ons het meest raakt, is hoe spelers tijdens Montano volledig “in de zone” komen. Of het nu studenten zijn of families, we zien telkens hetzelfde gebeuren: plezier, focus en verbinding. Dat is precies onze missie – spellen ontwikkelen die mensen dichter bij elkaar brengen en tegelijkertijd een lichte educatieve rand hebben.
Vooruitkijken
Rojako Games begon met Montano, maar dit is pas het begin. Wij willen blijven bouwen aan spellen die zowel visueel indrukwekkend als inhoudelijk betekenisvol zijn. Spellen die kunst en spel samenbrengen, die uitdagen, verbinden en inspireren.